Tartuffláž

Autorská variace na slavnou satirickou komedii z dob francouzského klasicismu se rozhodně nespokojí s povšechným tématem pokrytectví. Naopak! Tentokrát zajdeme mnohem dál… Není náhodou jeden pokrytec pro dnešní svět už trochu málo? Co všechno budeme demaskovat?
„Tartuffláž je o pokrytectví. Jako Tartuffe. A o ‚demaskaci‘ (demaskování). Demaskaci pokrytectví. Co když se ale pokrytectví chce samo demaskovat? Je to ještě pokrytectví? A co když se ale pokrytectví chce samo demaskovat, a chová se u toho pokrytecky? Je to pak ‚pokrytecké pokrytectví‘? Pokrytectví na druhou? A co když pokrytectví neví, že je pokrytectvím? Je to stále pokrytectví? Latentní pokrytectví? Nebo je to chyba? A čí?“
— Šimon Spišák

Hrají: Ivana Huspeková, Stela Chmelová, Jakub Jelínek / Hasan Zahirović, Gustav Hašek j.h., Samuel Neduha, Petr Pochop

Režie: Šimon Spišák

Hudba: Jindřich Čížek

Výprava: Karel Czech

Fotograf: Michaela Škvrňáková

Premiéra: 23. února 2024

Délka: 85 minut


Vstupné v Divadle D21: 350,- / 250,-


Toto představení hrajeme:

21. 11. čt
19.30
ZRUŠENO
21. 1. út
19.30 | D21

Toto představení hrajeme také v dopoledních hodinách v rámci projektu Divadlo školám.


TARTUFFLÁŽ v D21 aneb a co na to starej Moliére? Řval by smíchy jako my všichni v sále

Richard Koníček : KulturaOK-eu, 25. 02. 2024

Moliére / Spišák: TARTUFFLÁŽ
PREMIÉRA 23. 2. 2024 / 19:30

„Tartuffláž je o pokrytectví. Jako Tartuffe. A o ‚demaskaci‘ (demaskování). Demaskaci pokrytectví. Co když se ale pokrytectví chce samo demaskovat? Je to ještě pokrytectví? A co když se ale pokrytectví chce samo demaskovat, a chová se u toho pokrytecky? Je to pak ‚pokrytecké pokrytectví‘? Pokrytectví na druhou? A co když pokr...

(celý článek)

Dnes si řekneme něco o Tartuffovi

Vojtěch Voska : Nadivadlo, 15. 05. 2024

Hned druhý Molière v rychlém sledu: nejdřív Hábova ústecká Škola žen, teď Spišákův Tartuffe v Divadle D21. Obě inscenace navíc spojuje podobný přístup k výchozímu textu jako odrazovému můstku k úvahám divadelním i jiným. Přemýšlím, proč to v mých očích Hábovi vyšlo skvěle a Spišákovi bohužel moc ne.

Problém bude patrně v tom, že Spišákovi se na rozdíl od Háby nepodařilo dosáhnout soudržn...

(celý článek)